21. syyskuuta 2013

Lihavuus raskauden esteenä

Mulla on sellainen ongelma, että en luultavasti voi tulla raskaaksi kahdesta syystä.

  1. Sairastan endometrioosia
  2. Olen sairaalloisen lihava

Aloin lihoa kuutisen vuotta sitten. Muutin pois kotoa ja kaikki sipsi ja karkkihyllyt olivat vain nurkan takana kotoa. Silloinen poikaystävä hemmotteli mua paljon. Ja itse myös. Tällä hetkellä painoindeksini huitelee jossain 40 tienoilla. Ja painoa on 110kg. Ihan hirvittävä määrä. Se ällöttää mua itseänikin. En todellakaan koe itseäni kauniiksi naiseksi. 

Mutta miten tuo paino sitten vaikuttaa vauvan hankkimiseen? Monellakin tapaa. Selväähän se on. Raskaaksi tuleminen on vaikeaa, mutta sen lisäksi altistan niin itseni kuin lapsenkin kaikenlaisille ongelmille. Raskaus ei ehkä etene toivotulla tavalla, voin sairastua diabetekseen, lapsi ei kasva normaalisti ja vaikka mitä muuta.

 Olen yrittänyt tiedostaa, että oma lihavuuteni voi olla este lapseni hyvinvoinnille, mutta jostain syystä en silti osaa tehdä asialle mitään. Olen yrittänyt ruokapäiväkirjaa, olen pitänyt puhelimessa kirjaa ruoista, olen käyttänyt netissä kiloklubin palvelua, olen ollut painonvartijoissa, olen yrittänyt keskittyä säännölliseen syömiseen, olen kokeillut karkkipäivämetodia, mutta mikään ei auta. Himo suklaaseen ja sipseihin tai muuhun herkkuun kasvaa sietämättömäksi ja ajan myötä marssin kauppaan ajayuksena vain saada suklaata. Olen kuin addikti. Käyttäydyn suklaan kanssa samalla tavalla. Sitä on vai  saatava. Onkohan olemassa jotakin ryhmää suklaaaddikteille? Koska kyllähän suklaa vapauttaa samoja hormooneja kuin vaikka seksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)